چطوری میشه

نکاتی برای تبدیل شدن به یک نویسنده مستقل، از یک وبلاگ نویس به دیگری

نکاتی برای تبدیل شدن به یک نویسنده مستقل، از یک وبلاگ نویس به دیگری

نوشتن مقاله برای وردپرس در وبلاگ می تواند راهی خوب برای آرامش، رها کردن تنش های روزانه و روش خوبی برای کنترل استرس باشد، اما انجام آن به عنوان یک کار چه می شود ? اگر نویسنده آزاد شوید چه؟

فریلنسر بودن باغی پر از گل رز نیست، اما تجربه‌ای است که می‌تواند هم برای درآمد و هم برای احساس موفقیت شما بسیار لذت بخش باشد. سعی کنید از یک طراح وب بپرسید که برخورد با مشتریان چقدر خوب است، متوجه منظور من خواهید شد. در این راهنما، تجربیات، ایده‌ها و روش‌های شخصی‌ام را با شما به اشتراک می‌گذارم به این امید که الهام بخش شما برای تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد باشد.

تصمیم بگیرید که می خواهید درباره چه چیزی بنویسید

تصمیم گیری در مورد آنچه که باید بنویسید می تواند تجربه ای خسته کننده باشد، اگر فردی مصمم نباشید. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید بنویسید درباره چیزی که بیشتر دوست دارید. راضی کردن به کمتر یا صرفاً پرش از یک روند یک گزینه نیست. نوشتن حرفه ای برای یک وبلاگ چیزی نیست که بتوان با علاقه ملایم به آن دست یافت – شما به اشتیاق نیاز دارید.

اگر از جایی الهام گرفته‌اید که برای انجام آن الهام گرفته‌اید، افراد می‌خواهند درباره تجربه، تخصص و نظرات شما بخوانند. در غیر این صورت مقالاتی که می نویسید کسل کننده و خالی خواهند بود. محتوای بسیار زیادی در شبکه وجود دارد که بتوانید با مقالات خسته کننده همکاری کنید. وقتی درباره چیزی می نویسید، باید اشتیاق شما وجود داشته باشد.

منتظر وقوع آن نباشید

قصد دارید چیزی برای وبلاگ بنویسید؟ بیش از حد برنامه ریزی نکنید یا بیش از حد به آن فکر نکنید. هنگامی که شما یک نویسنده آزاد می شوید، ایجاد مقالات می تواند روند دردناکی کندی باشد، اگر بیش از حد برنامه ریزی کنید. یک صفحه خالی در ویرایشگر مورد علاقه خود باز کنید و شروع به نوشتن کنید. به‌عنوان یک قاعده کلی، به نظرم خیلی راحت‌تر است ابتدا بر ایده‌های گسترده‌تر تمرکز کنم و سپس موضوعات/عناوین اصلی را اضافه کنم. اگر موضوعات اصلی را نوشته‌اید، بقیه مقاله جریان خواهد داشت. بسیار سریعتر و راحت تر.

وبلاگ و رزومه خود را ایجاد کنید

اگر می خواهید توجه را به خود جلب کنید، باید وبلاگ خود را راه اندازی کنید. یک سرویس میزبانی مقرون به صرفه برای راه اندازی وبلاگ انتخاب کنید (یکی گزینه عالی Cloudways است که فقط از 10 دلار در ماه شروع می‌شود. بررسی Cloudways برای کسب اطلاعات بیشتر). پس از اینکه محتوای کافی را منتشر کردید، به ایجاد  رزومه آنلاین

خود فکر کنید

اگرچه می‌توانید از سرویس‌های رایگانی مانند about.me استفاده کنید، من همیشه دامنه‌های خودم را ترجیح می‌دهم. شما می توانید رزومه خود را به صورت آنلاین با ابزارهای آسان و در کمترین زمان بسازید. برای دامنه پیشنهاد می کنم به سادگی از نام خود استفاده کنید. در مورد من، alexvojacek.com بیش از اندازه کافی است.

Become a Freelance Writer: Resume

از ابزارهای مناسب استفاده کنید

قبل از بررسی، لطفاً توجه داشته باشید که من روی ویندوز 10 کار می کنم، بنابراین ابزارهای توصیه شده برای کاربران ویندوز هستند. برخی از آنها در iOS نیز موجود هستند، اما برای اطمینان باید فروشگاه برنامه را بررسی کنید.

تدوین رزومه می تواند بسیار آسان باشد اگر از ابزارهای مناسب استفاده کنید. در حالی که می توانید از یکی از این رزومه های وردپرس عالی استفاده کنید ، یکی دیگر از راه‌های عالی برای راه‌اندازی رزومه خود، استفاده از یک سایت‌ساز رایگان مانند Mobirise، Wix و غیره است. این ابزار مفید به شما امکان می‌دهد تا در کمترین زمان، فقط با افزودن ماژول‌ها، تصاویر و متن، یک وب‌سایت بسازید. هنگامی که وب سایت خود را آماده کردید، به آسانی کپی کردن فایل ها در حساب میزبانی جدید خود است و سایت شما باید فوراً قابل مشاهده باشد. Mobirise یک سازنده وب سایت HTML است که کاملاً بدون کد کار می کند بنابراین مطلقاً نیازی به دانش قبلی نیست. جدا از انتقال فایل ها به هاست شما و از آنجایی که سازنده HTML است، نیازی به ایجاد پایگاه داده نیز نخواهد داشت!

کار بر روی مقالات پس از تبدیل شدن به یک نویسنده مستقل به ابزارهایی نیاز دارد. اگر عاشق نوشتن آفلاین هستید، Word بهترین دوست شما خواهد بود. اگر از ویندوز استفاده می کنید، حتما OneNote را به مجموعه مورد علاقه خود اضافه کنید. از برنامه ها این ابزار مفید به شما امکان می دهد محتوا را به راحتی ذخیره کنید و آن را با ابر همگام سازی کنید. زمانی که ایده های جدیدی برای نوشتن دارید و زمان کافی برای ایجاد یک سند جدید واقعی ندارید، بسیار مفید است. OneNote با همه دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شود، بنابراین راهی آسان برای یادداشت‌برداری سریع است که می‌تواند بعداً به مقالات کامل تبدیل شود.

Become a Freelance Writer: Tools

اگر همه مقاله‌هایتان را خودتان ویرایش می‌کنید، بهتر است دانش پایه در فتوشاپ. این ابزار به شما امکان می دهد تصاویر را به راحتی دستکاری کنید. اگر اهل Adobe نیستید، همیشه می‌توانید مسیر رایگان را با GIMP طی کنید.

اگر فقط نیاز به بهبود، کاهش یا برش تصاویر دارید، گزینه های رایگان زیادی به صورت آنلاین وجود دارد. یک گزینه عالی ویرایشگر عکس PicsArt است – که به شما امکان دسترسی به بیش از 100 میلیون عکس، برچسب، میم و موارد دیگر. یا تصاویر خود را آپلود کنید و از ویرایشگر پیشرفته آنها برای تغییر نوردهی، پاک کردن پس‌زمینه، افزودن جلوه‌ها استفاده کنید – اساساً هر کاری که می‌توانید با فتوشاپ انجام دهید (و سپس مقداری!).

یا می‌توانید از چیز ساده‌ای مانند Faststone Image Viewer یا عکس آنلاین Canva استفاده کنید. ویرایشگر (که نیازی به نصب چیزی ندارد). این یک معجزه است که استفاده از چنین نرم افزار قدرتمندی رایگان است. از آن نهایت استفاده را ببرید.

اگر موضوعات شما فنی یا ملموس نباشند، استفاده از تصاویر خود در هر پست وبلاگ می تواند مشکل ساز باشد. یک گزینه خوب استفاده از حق امتیاز عکس‌های استوک رایگان از سایت‌هایی مانند unsplash.

اگر نیاز دارید مستقیماً از روی دسکتاپ از کار خود اسکرین شات بگیرید، فقط برنامه ای مانند Snipaste از فروشگاه مایکروسافت (به هر حال، یک نسخه دسکتاپ نیز وجود دارد).

از رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید

فیس‌بوک برای ارتباط با دوستان عالی است، اما اگر شغل همان چیزی است که به دنبالش هستید، آن را در آنجا پیدا نخواهید کرد. لینکدین یک شبکه اجتماعی فوق العاده برای یافتن شغل است. با افزودن اتصالات و افزایش شبکه خود از آن نهایت استفاده را ببرید. از پست کردن مقالات خود در شبکه و معرفی خود به مخاطبینی که ممکن است به کار شما علاقه مند باشند نترسید.

من شخصاً اشتراک در شبکه‌های شغلی مانند Fiverr را توصیه نمی‌کنم، مگر اینکه از کار تقریباً رایگان خوشحال باشید. وب سایت های مشاغل آنلاین پر از رقابت هستند که یافتن مشاغل خوب را تقریبا غیرممکن می کند. 10 برابر بهتر است که ارتباطات خود را ایجاد کنید و صاحبان مشاغلی را پیدا کنید که علاقه مند به ارسال محتوا به صورت هفتگی هستند. پرش از یک کار تصادفی به یک کار تصادفی راه حلی است که انرژی شما را در دراز مدت تخلیه می کند.

Become a Freelance Writer: LinkedIn

در انجمن های موجود در جایگاه خود فعال باشید

می دانم که گفتم فیس بوک برای مشاغل بد است، اما یکی از بهترین کاربردهای آن گروه ها است. خواه یک انجمن توسعه دهندگان باشد، یک جامعه عکاسی یا هر موضوعی که برایتان جالب است. پیوستن به گروه‌ها راه خوبی برای پیدا کردن و شناخت مخاطبانتان است. > برای محتوا زمانی که یک نویسنده مستقل شوید. همیشه از مدیر گروه یا انجمن بپرسید که آیا انتشار محتوای خارجی مجاز است یا خیر. ارسال کار خود در گروه‌های فیس‌بوک یک راه بسیار مفید برای گسترش مخاطبان، دسترسی و مشتریان احتمالی شما است.

Become a Freelance Writer: Facebook Groups

از صحبت کردن نترسید

بنابراین، اولین تکلیف شما آماده است و نمی دانید چه بگویید. آیا قبلاً این اتفاق برای شما افتاده است؟ از صحبت کردن نترسید اگر مقاله قرار است موضوعات دشواری را لمس کند یا می‌ترسید که خوب پیش نرود، کاملاً نمانید. چیزی بگو. مودب باشید اما انگیزه های واقعی خود را پنهان نکنید.

افراد می خواهند مقالات صادقانه را بخوانند، حتی اگر فنی باشند. اگر چیزی منفی بنویسید، شرکت ها آزرده نخواهند شد، به شرطی که محترمانه و خوب نوشته شده باشد. ترس از اینکه مردم محتوای شما را دوست ندارند، رها کرده‌اید. همیشه افرادی وجود خواهند داشت که به آنچه شما برای گفتن دارید علاقه مند هستند.

محیط زیست سالمی را حفظ کنید

بعد از مدتی نوشتن برای وبلاگ ها، به زودی متوجه خواهید شد که کار شما بارها و بارها ویرایش می شود. آن طبیعی است. شما باید نفس خود را رها کنید و وانمود کنید که کار شما همیشه یک اثر هنری است. اگرچه ممکن است، هر وبلاگ یا مجله جدی دارای سردبیرانی است. این افراد مسئول اصلاح محتوا، تطبیق آن با هدف مجله هستند و ویرایش آن کاملاً طبیعی است.

اما اجازه ندهید که کار ویرایش بدون چالش پیش برود. ویرایش بیش از حد می تواند پیام اصلی داخل مقاله شما را تغییر دهد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر محتوایی که ویرایش می‌شود اصولاً ایده شما را تغییر نمی‌دهد، اشکالی ندارد. اگر مشکوک هستید که ویرایش خاصی مقاله را به روشی اساسی تغییر می‌دهد، باید مطمئن شوید که این موضوع را به ویرایشگر اطلاع دهید.

به کارفرمای خود بفهمانید که ویرایش‌ها بیش از حد انجام شده است، روشی عاقلانه برای حفظ یک محیط سالم است، مشروط بر اینکه این کار را با احترام و اخلاق خوب انجام دهید (دروغ بودن فقط همه را عصبانی می‌کند).

یک نویسنده مستقل شوید – و از آن لذت ببرید!

شما ممکن است چند مقاله عالی بنویسید و برخی نه چندان خوب. که قابل انتظار است. هر بار خودتان را مجبور نکنید که یک شاهکار بنویسید. به یاد داشته باشید که برای تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد به تعهد و تعهد نیاز دارید. با گذشت زمان، مقالات شما همچنان بهبود می یابند. ترفند این است که واقعاً از نوشتن آنها لذت ببرید. اگر بتوانید تعهد و لذت را متعادل کنید، بهترین های هر دو دنیا را خواهید داشت. چه کسی آن را نمی خواهد؟

آیا سؤال دیگری در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد دارید؟ یا شما یک فریلنسر هستید که نکات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ نظر بدهید – مایلیم از شما بشنویم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا